Zwrot-reklamacje-lego-poradnik
Poradniki Maciej Baraniak 4713 wyświetleń

Zwrot/reklamacja na LEGO.pl/w LEGO® Store – co robić?

Zapewne wielu z nas stanęło przed pytaniem, jak można zwrócić swoje zamówienie do LEGO® w przypadku, gdy przyjdzie ono do Was uszkodzone lub zwyczajnie się rozmyślicie. Oto kilka rad, które mogą Wam się przydać, jak również opis samego procesu.

Procedura zwrotu na LEGO.pl

Procedura zwrotu dla zakupów dokonanych przez LEGO.pl jest całkiem prosta. Otóż należy zgłosić się do Biura Obsługi Klienta poprzez formularz mailowy (który znajdziecie tutaj) lub dzwoniąc na infolinię. Jej numer telefonu to 0 800 005 182. Tam opisujecie swój problem, a następnie zostaniecie odpowiednio pokierowani co do dalszych kroków.

Na realizację zwrotu w teorii macie 14 dni od otrzymania przesyłki, bez podania konkretnego powodu (tzw. prawo odstąpienia od umowy), aczkolwiek w przypadku LEGO.pl okres ten został przedłużony do 90 dni (również od otrzymania przesyłki). Jeśli więc LEGO® będzie miało obsuwę, to nic straconego. Pieniądze ze zwrotu otrzymacie natomiast dopiero do 14 dni od rozpatrzenia zwrotu.

Zwrot a reklamacja

Należy w tym miejscu podkreślić, że powyższe rozwiązanie dotyczy zwrotu – sytuacji, w której nie jesteście zadowoleni z produktu i nie macie ochoty go dalej trzymać, ale ogólnie całość przyszła w dobrym stanie. Co jednak w sytuacji, gdy tak się nie stało, a zamówienie wygląda, jakby było przedmiotem gier i zabaw kurierów? Trzeba zgłosić reklamację.

Sprawa w tym wypadku wygląda dokładnie tak samo. Również należy zgłosić się do Biura Obsługi Klienta poprzez formularz mailowy lub dzwoniąc na infolinię. Po opisaniu swojego problemu, którym najczęściej będą uszkodzenia, LEGO® postara się znaleźć dogodną opcję. W większości przypadków będzie to możliwość wymiany produktu, a innym razem, jeśli będziecie chcieli, Duńczycy udobruchają Was jakimś kuponem zniżkowym czy darmowymi punktami VIP, abyście zostawili secik u siebie.

Co z zakupem stacjonarnym?

Tu sprawa jest właściwie najprostsza. Musicie wziąć paragon, a następnie pojechać do sklepu i zgłosić Panu/Pani na kasie, że chcecie zwrócić swój produkt. W tym wypadku również macie 90 dni, ale jedna uwaga – produkt musi być nierozpakowany.

Co z moimi punktami/gratisami?

Odpowiadając na wielokrotne pytania na wszelkiej maści forach, muszę Was zmartwić: „darmowy” zestaw/zestawy stanowi gratis dopiero w momencie, gdy dokonacie zakupów za określoną kwotę. Jeśli zwrócicie cześć towarów, która kwalifikowała Was do otrzymania gratisu, to ten ostatni również musicie zwrócić. Dotyczy to zakupu zarówno internetowego, jak i stacjonarnego.

Uwagi:

  • Przede wszystkim, zawsze walczcie, jeśli Wasz produkt przyszedł uszkodzony, ale róbcie to w granicach rozsądku. Płacicie na normalny, pełnowartościowy produkt i to w interesie sprzedawcy jest, aby takim go dostarczyć. Jeśli uszkodzenia faktycznie są widoczne, to poświęćcie kilka minut na infolinii czy formularzu zgłoszeniowym, a może coś uda Wam się ugrać. Jeśli jednak będzie to leciutkie przetarcie, to lepiej odpuścić, gdyż zdarzały się przypadki, kiedy to LEGO® blokowało konta z uwagi na dużą ilość zwrotów z błahych powodów.
  • Jeśli zwracacie towar internetowo, to po wypełnieniu formularza dostaniecie etykietę zwrotną – nie musicie się martwić, że nagle będziecie musieli sami wszystko wypełniać i organizować. Kurier również sam do Was wpadnie – nie musicie nigdzie dzwonić/pisać.
  • Gdy robicie zakupy w LEGO® Stores i kupicie zestaw w sekcji uszkodzonych pudełek, to sklep może nie przyjąć Waszego zwrotu. Wówczas dostajecie atrakcyjną cenę, ale musicie pogodzić się z myślą, iż sprzedawca nie będzie chciał już widzieć tego produktu na oczy.
  • Jeżeli kupiliście produkt w ramach LEGO® Build A Minifigure lub na ściance LEGO® Pick-a-Brick, to raczej nie możecie go zwrócić. Trudno wówczas zweryfikować, czy faktycznie zakupiliście TEN konkretny przedmiot, a może pozbywacie się klamotów z domu. Choć kiedyś widziałem, jak pracownik przyjmował taki zwrot, to raczej stanowi to rzadkość.
  • Jeżeli macie uszkodzony klocek, to procedura wygląda podobnie, jak w przypadku zaginionego klocka (której szczegółowy opis znajdziecie w tym miejscu). Jedyna różnica dotyczy wyboru formularza, gdyż wybieracie opcję wadliwy element (sam formularz znajduje się tutaj).
Jak widać, LEGO® jest przygotowane na każdą opcję
PODOBAŁ CI SIĘ TEN MATERIAŁ?
Jeśli tak, to możesz wspomóc rozwój naszej strony poprzez dobrowolną wpłatę w serwisie Patronite:

9 thoughts on “Zwrot/reklamacja na LEGO.pl/w LEGO® Store – co robić?

  1. MK

    Te pieniądze do 14 dni od zwrotu to niestety trochę fikcja (mimo że prawna). a czekam już szósty tydzień na zwrot i ciągle go procesują….

    1. Brewa

      No to coś dziwnego – nigdy mi się nie zdarzyło tyle czekać…

      1. Klaudia Guzik

        Witam, mam pytanie bo nie można się na infolinię dodzwonić a akurat tutaj jest ten temat poruszony, zrobiłam zamówienie na stronie Lego i niestety gratisy nie wskoczyły i chciałabym zwrócić tylko zastanawiam się czy muszę odbierać z paczkomatu jeśli paczka przyjdzie ? Z góry dziękuję za odpowiedź

        1. Brewa

          Nie musisz, wróci do nadawcy :).

  2. MK

    Ja kiedyś korzystałem z wymiany ze względu na uszkodzone pudełko i robiłem to mailem. Muszę przyznać, że sprawa bardzo szybko i sprawnie była rozwiązana, więc nie ma się czego bać :p. Warto dodać, że z niektórych sieci nie można się dodzwonić do lego na ich numer telefonu obsługi klienta i wtedy zostaje chyba tylko kontakt mailem (tak było w moim przypadku).

  3. Bartek

    Ja ostatnio jak odbierałem Rivendell miałem uszkodzony karton gratisu 40630.
    Napisałem zgłoszenie, poproszono mnie tylko o dostarczenie zdjęć potwierdzających wadę i został mi wysłany drugi zestaw.
    Ciekawy jestem czy jakby z pudelkiem Rivendell było podobnie to też by tak ochoczo wysłali drugi zestaw 😉

  4. Mariola Kitnik

    Przyznam szczerze, że to świetny wpis. Szczególnie ta sekcja uwag jest cenna, bo jakoś nigdy nie słyszałam o tym, że konto może zostać zablokowane przez zbyt dużą ilość zwrotów. Co prawda ja robię wszelkiego rodzaju zwroty czy reklamacje tylko w ostateczności, no ale jednak dobrze jest o tym wiedzieć. Poza tym co do Lego, które potrafi kosztować niemało, to dobrze jest znać wszelkie niuanse dotyczące tych kwestii. A jeśli chodzi o reklamację to jest jakiś szczególnie zakres czasu na który należy uważać?

    1. Brewa

      Na pewno ciężko będzie przepchnąć reklamację długi czas po zakupie, ale dokładnych ram nie podamy, bo LEGO w tym względzie różnie traktuje klientów.

  5. Bananan

    LEGO zmieniło politykę zwrotów jakoś ostatnio i teraz bezpłatny zwrot zamówienia możliwy jest w ciągu 35 dni.

Skomentuj!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.