Brak klocka - co robic
Poradniki Maciej Baraniak 14768 wyświetleń

Brak elementu w zestawie LEGO® – co robić?

Choć sytuacje, w których nie otrzymaliśmy jakiegoś elementu w zestawie LEGO® występują rzadko, to czasem się zdarzają. Wówczas martwimy się, czy LEGO® dośle nam takowy element, a jeśli tak, to chcemy wiedzieć, jak się o niego ubiegać. Poniżej znajdziecie wszystkie ważne wskazówki.

Krok 1: Sprawdź kilka razy

Jeśli jesteście w 100% pewni, to pomińcie ten krok, ale chciałem to podkreślić. Wielokrotnie zdarzało mi się wyzywać Duńczyków od złodziei, po czym zorientowałem się, iż otrzymałem należytą ilość elementów. Czasem zdarza się, że instrukcja jest źle skonstruowana i pokazuje kroki dotyczące następnego woreczka – wówczas, dla pewności, zalecam sprawdzenie, czy po złożeniu kolejnego kroku wciąż brakuje Wam elementów. Najlepszy przykład takiego zdarzenia znajdziecie w filmie Brewy, dotyczącego Klubu Jazzowego. W tym secie drukowana instrukcja „przeskakuje” na następny woreczek o dobrych kilka elementów wcześniej.

PRO TIP: jeśli pozbywasz się woreczków plastikowych tuż po ich opróżnieniu z klocków, to nie zapomnij zajrzeć do kosza na śmieci. Nie raz zdarza się, że jakiś mniejszy element „zakleszczy się” na zagnieceniu folii, a my tego nie zauważymy. Warto uważać na to zjawisko zwłaszcza w przypadku klocków przezroczystych.

Krok 2: Formularz zgłoszeniowy

Dobra – zakładam, że skoro dotarliście do tego kroku, to LEGO® faktycznie Was „okradło”, ale na szczęście firma chętnie dośle brakujący element/elementy. Aby rozpocząć proces, wchodzicie sobie w ten link, a następnie wypełniacie formularz krok po kroku. Poniżej znajdziecie również wszystkie wszystkie zdjęcia z moimi komentarzami, aby łatwiej było Wam przez to przejść:

W tym przypadku sprawa jasna – wybieramy kraj, w którym mieszkamy
Tutaj wybieracie numer zestawu, z którego pochodzi element
Jeśli zestaw składa się z dużej ilości elementów, to polecam coś wpisać, aby łatwiej znaleźć. Następnie dodajecie do koszyka potrzebny element
Tutaj chyba zbyt wiele dodawać nie trzeba – uzupełniacie formularz o dane adresu, na który chcecie otrzymać przesyłkę
Następnie zobaczycie podsumowanie danych. Jeśli je zatwierdzicie, to LEGO® przyjmie zgłoszenie

Uwagi:

Najważniejsze pytanie dotyczy tego, jak LEGO® zweryfikuje, czy faktycznie zakupiliście od nich zestaw. Jeśli nabyliście go bezpośrednio od nich, to sprawa jest niezwykle prosta. W przeciwnym wypadku czasem możecie zostać proszeni o przesłanie dowodu zakupu, ale jest to stosowane w szczególnych przypadkach.

Takie przypadki obejmują zwłaszcza bardzo rzadkie wypadki, kiedy w danym zestawie brakuje np. całego woreczka z częściami. Takie sytuacje również się zdarzają, choć na szczęście można tutaj mówić o wyjątkowym „szczęściu”.

Jeśli chodzi o cenę takiego zgłoszenia, to wszystko jest darmowe. Sam element jest już właściwie opłacony, więc Wam się należy. Koszt dostawy również ponosi LEGO®, gdyż błąd leży po ich stronie.

Odradzamy również ewentualny kontakt ze sprzedawcą, od którego kupiliście zestaw. Biorąc pod uwagę łatwość procedury stworzonej przez LEGO®, nie ma sensu handryczyć się ze sklepem (czy wręcz prywatnym sprzedającym) o wymianę zestawu i – co by nie mówić – tworzyć problemy, które da się rozwiązać za pomocą łatwego w użyciu narzędzia. Warto jednak wskazać, że wada zestawu mimo wszystko daje Wam możliwość ubiegania się o jego „naprawę” u sprzedawcy. Przeważnie jednak jest to znacznie dłuższa i bardziej skomplikowana droga.

Krok 2,5: Co, jeśli nie dostałem wiadomości ani przesyłki?

Czasem zdarza się tak, że Duńczycy nie odpowiedzą na Wasze zgłoszenie. Przyczyny są różne, a szukać ich można w próbach oszustwa. Wówczas polecam skontaktować się bezpośrednio z LEGO®. Możecie to zrobić za pośrednictwem formularza mailowego, (który znajdziecie tutaj) lub też zadzwonić na infolinię. Jej numer telefonu to 0 800 005 182. Z doświadczenia wiem, że pracownicy tej usługi LEGO® naprawdę starają się rozwiązać ewentualne problemy jak najszybciej.

Krok 3: Odbiór przesyłki

Jeśli wszystko poszło gładko i LEGO® miało dany element na magazynie, to powinniście otrzymać swoją przesyłkę w ciągu 2-3 tygodni. Jeśli czekacie dłużej, to najwyraźniej wystąpił jakiś problem z dostępnością. O ryzyku wystąpienia takiej sytuacji najczęściej jesteśmy informowani już przy tworzeniu zamówienia, tak więc od razu będziecie świadomi, jak długo powinna lecieć Wasza przesyłka.

Jeżeli jesteście z tych niecierpliwych i chcecie skończyć budowę jak najszybciej, to w powyższym przypadku macie jeszcze dwa inne wyjścia: 1) wyszukanie brakującego elementu w Waszych zbiorach (tu niby jesteście „stratni”, ale warto pamiętać, że czas to najważniejszy zasób…); lub… 2) kupienie danego klocka np. na Allegro. Wiadomo, że w tym drugim wypadku będziecie musieli dopłacić, ale jest bardzo duża szansa, że element przyjdzie znacznie szybciej. Te rady jednak kierujemy przede wszystkim do tych, których nie mogą zdzierżyć „rozbabranego” setu, który przez tydzień czy dwa zajmuje stół roboczy…

PODOBAŁ CI SIĘ TEN MATERIAŁ?
Jeśli tak, to możesz wspomóc rozwój naszej strony poprzez dobrowolną wpłatę w serwisie Patronite:

8 thoughts on “Brak elementu w zestawie LEGO® – co robić?

  1. Robert Fripp

    Świeżutki przykład z przed tygodnia. Zestaw 10307 i brak 8szt czerwonego 2357.

    Rozebrałem w 2022r około 200pudełek na części i to w zasadzie mój pierwszy taki przypadek.

  2. Zeke

    U mnie brakowało naklejek w Bugatti Chiron i bezproblemowo dosłali mi te naklejki z listem, nawet nie chcieli potwierdzenia zakupu tego zestawu….

  3. Zibi

    U mnie zdążyła się taka ciekawostka: składając hotel butikowy zabrakło mi 2×1 bricka brązowa 'cegła’ – za to był inny, ekstra brick – 2×1 regular w kolorze bordowym(który występuje w tym zestawie, 2 sztuki, ja dostałem 3).

    1. Brewa

      Tak – takie podmianki chyba nawet częściej się zdarzają, bo trudniej je wykryć „wagowo”.

  4. Ralph

    Ja pare tyg temu kupilem mojej corce pociag Duplo w outlecie Auchan (wiec cos z nim bylo nie tak ale mialem nadzieje ze to poprostu przez poobijane opakowanie). Okazalo sie ze pociag nie jezdzi – odpala sie ale silniczek nie kreci. Szybki kontakt z Lego, pociag 2 tyg jechal z Danii, dla starego zamowili kuriera zeby go odebrac i zobaczyc co sie stalo. Nawet nie spytali o paragon. To juz chyba 3 czy 4 raz gdy musialem zglaszac jakis brak/uszkodzony element i zawsze wszystko bez problemowo wysylaja i nigdy nie prosili jeszcze o potwierdzenie zakupu.

  5. rafalkaczo

    Dużym problemem są naklejki zapakowane luzem. Jeśli gdzieś w łańcuchu dostaw ktoś rzuca kartonami to bywa że naklejki są pogniecione lub lekko poodklejane. W takich przypadkach też Lego wysyła nowe naklejki.

Skomentuj!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.