LEGO.pl-FAQ
POLECANE Poradniki Brewa  

FAQ: Zakupy na LEGO.pl

Zaczynając (lub kontynuując) przygodę z klockami LEGO® prędzej czy później trafiamy na LEGO.ploficjalny sklep marki w Polsce. Pomimo pozornej prostoty, strona ta często generuje więcej pytań niż odpowiedzi, zwłaszcza jeśli zaczynamy zamawiać na niej nieco częściej niż raz do roku. Poniżej zebrałem dla Was odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące LEGO.pl, które na różnorodnych forach lub grupach pojawiają się najczęściej. Pogrupowałem je „chronologicznie”, zgodnie z procesem składania zamówienia.

1. Dlaczego warto kupować na LEGO.pl? Przecież jest tam drogo!

Tak, wszystkie zestawy na LEGO.pl są sprzedawane w cenach katalogowych, więc w większości przypadków – pomijając promocje – bardziej opłaca się kupować zestawy w innych miejscach. Są jednak wyjątki od tej zasady:

  • Zestawy ekskluzywne (jeśli nie wiesz, co to – sprawdź tutaj): te zestawy kupimy PRZEWAŻNIE tylko na LEGO.pl oraz w LEGO® Stores; wszędzie indziej będą pojawiać się one w cenach wyższych niż katalogowa. Takich setów jest przeważnie kilkadziesiąt i ich namierzenie bywa trudne, ale nie niemożliwe. Oczywiście może zdarzyć się, że dany zestaw ekskluzywny trafi w dobrej cenie do innego sklepu, ale nie jest to sytuacja stała i ma miejsce jednostkowo, co najwyżej kilka razy do roku. Poza tymi momentami, najtaniej kupicie je na LEGO.pl.
  • Przeceny, zwłaszcza w odniesieniu do zestawów ekskluzywnych: czasem LEGO.pl przecenia sety ekskluzywne (i nie tylko), a promocje te potrafią być bardzo atrakcyjne. Zdarza się to przede wszystkim w okresach wycofań produktów, czyli w połowie i pod koniec roku.
Przykład przeceny na set ekskluzywny
  • Promocje z gratisami: średnio raz na miesiąc na LEGO.pl obowiązuje promocja, dzięki której przy zakupach za określoną kwotę otrzymamy gratis: najczęściej specjalny zestaw, ale nie tylko. Owe gratisy można otrzymać tylko na LEGO.pl i tylko w określonych okresach, choć ich jakość bywa różna. W niektórych przypadkach sety prezentowe (bądź inne prezenty) są jednak na tyle atrakcyjne, że ich wartość potrafi zwrócić nam nawet 50% wartości koszyka zakupowego – takie „rabaty barterowe” rzadko zdarzają się w innych sklepach.
  • Punkty VIP: jeśli robicie zakupy na LEGO.pl (nawet rzadko), to KONIECZNIE zapiszcie się do programu VIP. Jest to nic innego jak program lojalnościowy, który umożliwia zdobywanie punktów. Punkty te można następnie przeznaczyć na kody rabatowe lub inne nagrody, w tym także rzeczowe (jak unikalne zestawy). Atrakcyjne nagrody fizyczne zdarzają się dość rzadko, ale już samo zbieranie punktów sprawia, że 5% kwoty wraca do Was w formie kasy, którą możecie wydać później. Ponadto, średnio raz na 3 miesiące na LEGO.pl ma miejsce promocja, dzięki której za każdy zakup otrzymacie 2-krotność punktów VIP, co równa się zwrotowi na poziomie 10%. To okazja, żeby taniej nabyć popularne zestawy ekskluzywne.
  • Dostępność: czasem zdarza się, że niektóre zestawy – w teorii będące w szerokiej dystrybucji – są przez krótki czas dostępne tylko na LEGO.pl, a w innych sklepach ich brakuje. To dobra okazja żeby kupić je przynajmniej w cenie katalogowej, a nie znacznie wyższej. Warto skorzystać z tej szansy, jeśli bardzo zależy nam na kupnie jakiegoś trudnodostępnego setu.
  • Przedsprzedaże: patrz – pytanie nr 4.


2. Czy promocje na LEGO.pl się łączą?

Tak, najczęściej tak jest, chociaż nie dotyczy to promocji na podwójne punkty VIP na konkretne zestawy, kiedy kupujemy je w „ogólnej” promocji z dwukrotnością punktów VIP (co dawałoby nam ich czterokrotną ilość).

Warunki każdej promocji są każdorazowo opisane na specjalnej podstronie i warto się w nie wczytać przed dokonaniem zakupu.



3. Czy mogę otrzymać więcej niż jeden zestaw gratisowy?

Teoretycznie NIE, bowiem regulamin każdej promocji na zestaw gratisowy stwierdza, że możliwe jest „wyjęcie” tylko jednego zestawu gratisowego na gospodarstwo domowe. W praktyce jednak możecie złożyć zamówienie online, a następnie pojechać do stacjonarnego LEGO® Store i odebrać kolejne gratisy przy zakupach (i robić to – na przykład – każdego dnia trwania promocji). Często zdarza się również, że LEGO.pl bez problemu realizuje kilka zamówień, z których każde zawiera gratis, zwłaszcza jeśli złożymy je w jakimś odstępie czasu od siebie. Nie jest to jednak w żadnym wypadku gwarantowane, a zwłaszcza w przypadku bardzo popularnych promocji (jak np. Dzień Gwiezdnych Wojen). Więcej nawet – nadużywanie tej zestawowej “furtki” może nawet skutkować zablokowaniem naszego konta bez ostrzeżenia, także lepiej uważać z “januszowaniem”.



4. Co oznaczają odpowiednie statusy produktów na LEGO.pl?

Produkty na LEGO.pl pojawiają się na stronie z kilkoma statusami dostępności:

  • Przedsprzedaż: produkty w przedsprzedaży możemy zamawiać jeszcze przed premierą, co gwarantuje nam ich dostawę od razu po pojawieniu się na rynku. To dobra metoda, żeby zagwarantować sobie szybki dostęp do danego setu. Warto jednak pamiętać, że przedsprzedaż niemal zawsze oznacza szeroką dystrybucję zestawu. Takie sety pojawiają się w innych sklepach w cenie niższej niż katalogowa niemal od razu po premierze (a nawet kilka dni przed nią). Na LEGO.pl zdarzają się także przedsprzedaże VIP, dostępne tylko dla członków programu VIP (patrz, pytanie nr 1).
  • Wkrótce dostępny: tak oznaczone są zestawy, których nie można zamawiać w przedsprzedaży, ale które będą miały premierę wkrótce. Po kliknięciu w nie zazwyczaj znajdziecie datę premiery.
  • Dostępny: to jest chyba jasne – tak oznaczone zestawy możemy od razu zamówić.
  • Zamówienie oczekujące: tak oznaczone zestawy są W TEORII dostępne, ale na ich dostawę będziecie musieli chwilę zaczekać (LEGO® wskazuje przy produkcie, o jakim okresie mowa). Więcej o tym temacie przeczytacie w pytaniu nr 12.
Przykład “Zamówienia oczekującego”
  • Chwilowo niedostępne: tak oznaczone zestawy najpewniej wrócą jeszcze na LEGO.pl i będzie można je zamówić za jakiś czas. Jeśli zależy Wam na jakimś zestawie, możecie ustawić sobie powiadomienie mailowe, które przyjdzie do Was, kiedy set będzie ponownie dostępny na LEGO.pl. Ten status najczęściej nie oznacza też, że produkt zaraz zostanie wycofany (patrz niżej) – tym możesz martwić się co najwyżej w połowie lub na końcu roku, bo CZASEM zdarza się, że tak oznaczone zestawy zostają wtedy oznaczone jednym z dwóch kolejnych statusów.
  • Wyprzedano: tak oznaczane są zestawy, których planowane wycofanie w praktyce jeszcze nie nastąpiło, ale LEGO.pl nie spodziewa się dostaw przed momentem wycofania. Warto jednak śledzić tak oznaczone produkty, bo od czasu do czasu zdarza się, że na moment wracają one do sprzedaży – np. w przypadku zwrotów.
  • Produkt wycofany: tak oznaczonego zestawu nie zamówicie na LEGO.pl, bo jego produkcja się zakończyła.

Warto wskazać, że na polskiej stronie LEGO.pl różnie bywa z ustawianiem dwóch ostatnich statusów – czasem pojawiają się one z opóźnieniem względem zachodnich wersji sklepu.

Poza statusami sprzedażowymi, na LEGO.pl funkcjonują jeszcze statusy specjalne, związane z modelem dystrybucji danego zestawu. Więcej na ten temat przeczytasz w tym miejscu.



5. Czy na LEGO.pl obowiązuje bezpłatna wysyłka?

Tak, dla zamówień powyżej 200 zł. Poniżej tej kwoty zakupu obowiązuje opłata 25 zł za wysyłkę (lub 100 zł za wysyłkę ekspresową).



6. Podczas zamówienia widzę dwa pola na kod promocyjny – o co z tym chodzi?

W polu na kod promocyjny w prawym-górnym rogu strony koszyka zakupowego wpisujesz kod VIP, który doda do koszyka nagrody specjalne. Jeśli np. wydałaś/eś punkty na nagrodę fizyczną, to właśnie w tym miejscu wpisujesz kod, który doda ją do koszyka. WAŻNE: w ten sposób wpisać możesz tylko jeden kod promocyjny, więc nie odbierzesz kilku nagród za jednym razem. Na wykorzystanie takich kodów masz zawsze 60 dni, więc odbieraj je z rozmysłem.

Tu wpisujesz kod na nagrodę “rzeczową”

Kody VIP gwarantujące Ci rabat wpisujesz z kolei w sekcji płatności na stronie składania zamówienia. Tutaj z kolei możesz dodać dowolną ilość kodów. Aby to zrobić, wpisujesz pierwszy kod, klikasz ‘Zastosuj’, a po potwierdzeniu przez system kasujesz wcześniej wpisany kod, dopisujesz kolejny i ponownie klikasz ‘Zastosuj’ – system będzie sumował kody. Pamiętaj, że zastosowanie kodu rabatowego wpływa na ilość punktów VIP, które otrzymasz za zamówienie, bowiem ich ilość opiera się na zapłaconej przez Ciebie kwocie. Jeśli zamówienie będzie „darmowe”, to nie otrzymasz za nie punktów VIP. Z tego względu nie warto wykorzystywać kodów rabatowych podczas trwania promocji na dwukrotność punktów VIP.

Tu z kolei wpisujesz kody rabatowe


7. Jak mogę zapłacić za zakupy na LEGO.pl?

Za zakupy na LEGO.pl zapłacisz wyłącznie kartą płatniczą lub środkami zgromadzonymi na koncie PayPal. Strona nie umożliwia płatności za pośrednictwem przelewu błyskawicznego ani BLIKiem. Jest to coś, nad czym polski oddział LEGO® mógłby popracować, ale na razie nie wygląda na to, by coś działo się w tym temacie.



8. Czy na LEGO.pl mogę coś kupić „na fakturę”?

Nie. Regulamin sklepu LEGO.pl zakłada, że prowadzi on sprzedaż wyłącznie dla osób fizycznych i jest to w 100% zgodne z prawem: sklep po prostu nie obsługuje przedsiębiorców. Fakturę za zakupy otrzymasz wyłącznie w stacjonarnych LEGO® Stores. Ma to zapewne związek z tym, że LEGO.pl to część międzynarodowej sieci, a wysyłki odbywają się z magazynów zlokalizowanych w różnych krajach, co miałoby wpływ na wartość podatku VAT.

Lojalnie ostrzegam także przed stosowaniem „furtki” i wpisywaniem numeru NIP podczas składania zamówienia. Taki dokument może być formalnie fakturą VAT, ale – w przypadku ewentualnej kontroli skarbowej – może być łatwo zakwestionowany przez Urząd Skarbowy. LEGO.pl bowiem nie zaksięguje go u siebie jako faktury dla przedsiębiorcy, a za tym idzie nieuprawnione zaksięgowanie jej jako koszt po stronie kupującego (i – prawdopodobnie – źle rozliczony VAT).



9. Jak długo będę czekać na potwierdzenie zamówienia z LEGO.pl?

Potwierdzenie zamówienia z LEGO.pl wpada na skrzynkę mailową po pewnym czasie – zazwyczaj jest to ok. 30 minut. To samo dotyczy pojawienia się zamówienia na Twoim koncie na LEGO.pl. Jeśli zamówienie nie zostało potwierdzone od razu – nie panikuj.



10. Na moim potwierdzeniu zamówienia nie widzę gratisu, który widziałem w koszyku. Co robić?

To się niestety zdarza. Zadzwoń na infolinię LEGO® i powiadom o tym konsultanta. Gratis powinien zostać dodany po paru minutach od zakończenia rozmowy, względnie zostanie stworzone nowe zamówienie, zawierające tylko gratis. Możesz także napisać maila, ale jest to forma kontaktu wyłącznie dla cierpliwych.



11. Kiedy otrzymam punkty VIP za zamówienie złożone na LEGO.pl?

Punkty VIP otrzymasz dopiero po wysłaniu zamówienia, a jeśli zostało ono podzielone na kilka paczek (patrz niżej), to będziesz je otrzymywać metodycznie, przy wysyłaniu kolejnych.



12. W moim zamówieniu znajdowały się zamówienia z różnym statusem dostępności. Czy będę musiał/a na nie długo czekać?

Jeśli w Twoim zamówieniu znajdywały się produkty ze statusem ‘Zamówienie oczekujące’, to zostaną one wysłane w oddzielnej paczce. Jeśli wśród zamówionych produktów był gratis, to otrzymasz go w pierwszej paczce, nawet jeśli byłby to jedyny produkt dostępny „od ręki”. Trudno nazwać to podejście ekologicznym, ale LEGO® nie chce kazać Ci czekać na Twoje produkty. W przyszłości być może będzie można wybrać, czy wolisz poczekać i dostać wszystko na raz, czy otrzymać kilka paczek. Byłoby to sensowne rozwiązanie.



13. Jaki przewoźnik dostarczy moje zamówienie z LEGO.pl i ile to potrwa?

Przewoźnikiem obsługującym LEGO.pl w Polsce jest DPD. Zamówienia docierają do punktu przeznaczenia najczęściej po ok. 2-3 dniach od ich złożenia (oczywiście dotyczy to produktów ze statusem ‘Dostępny’), chyba że wybierzesz drogą przesyłką ekspresową (1 dzień).



14. Moje zamówienie jest niepełne/zniszczone – co mogę zrobić?

Skontaktuj się z infolinią LEGO® i opisz sytuację. W 99% przypadków LEGO® poprosi Cię o odesłanie zamówienia i przyśle je ponownie. Uważaj jednak, by nie nadużywać tej opcji, bo znane są przypadki blokowania kont, jeśli użytkownik sklepu zbyt często zwraca zamówienia z błahych powodów (np. lekkie otarcia czy wgniecenia pudełka). Braki w zamówieniach (np. pojedyncze klocki) są również dosyłane bezproblemowo.


Jeśli w powyższym FAQ nie znalazłaś/eś odpowiedzi na swoje pytanie dotyczące LEGO.pl, napisz je w komentarzu. Odpowiem na nie i być może dopiszę do tekstu, tak żeby był on jak najpełniejszy.

REKLAMA:

10 thoughts on “FAQ: Zakupy na LEGO.pl

  1. Vezon

    Dzięki za artykuł.
    Z mojej strony jeszcze dodatkowe pytanie, bardziej indywidualne, a mianowicie na co przeznaczasz punkty vip? Kody rabatowe, pomniejsze gratisy czy zbierasz na czarną godzine?

    1. Brewa

      Na pewno na sporadycznie pojawiające się sety VIP – staram się trzymać te 3k punktów w rezerwie, gdyby coś się pojawiło. Do tego głównie rabaty, przeznaczane na premiery (dla siebie) lub sety ekskluzywne (pod inwest).

  2. MK

    Pytanie – jak jest ze zwrotami? Są one darmowe czy trzeba płacić za odesłanie paczki? Jeśli to drugie, to dokąd się ją odsyła, krajowo czy za granice?

    Swoją drogą możliwość zwrotu jest gwarantowana prawnie (nie mówiąc nawet o sytuacji uszkodzonego pudełka), więc z jakiej paki Lego miałoby blokować konta osób zwracających?

    1. Brewa

      Szczerze – nie zdarzyło mi się jeszcze nic zwracać, ale – o ile wiem – LEGO dosyła Ci etykietę po prostu. Możliwość zwrotu jest gwarantowana prawnie i LEGO będzie Ci wymieniać produkt aż do Twojego zadowolenia, ale jeśli Cię sklasyfikują Cię jako problematycznego klienta, to po prostu po wszystkim dostaniesz blokadę i tyle. Pamiętajmy, że sprzedawca może po prostu skorzystać z prawa do niezawierania z Tobą kolejnych umów :).

    2. R32

      “Jeśli klient nie jest całkowicie zadowolony z zamówionych produktów, może je zwrócić BEZPŁATNIE w ciągu 90 dni od daty otrzymania przesyłki.
      Aby dowiedzieć się, jak zwrócić zamówienie, prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta.”

      Dzwonisz mówisz że chcesz zwrócić, miły Pan zaczyna mówić jak bardzo mu przykro, że produkt nie spełnia Twoich oczekiwań, że w Dani wszystkim jest smutno i niebo płacze, później umawia odbiór przez kuriera w dogodnym dla Ciebie miejscu i terminie i to wszystko.

      Z wymianką uszkodzonych jest identycznie tylko pracownikowi obsługi klienta jest jeszcze bardziej przykro 😉

      Zrealizowałem wiele zwrotów – zawsze błyskawicznie i bez jakichkolwiek problemów.

  3. R32

    Podzielę się niepokojącym zjawiskiem z 2022r na Lego.pl. Dość sporo zamawiam a w tym roku trafiły mi się już 4 zamówienia plądrowane prawdopodobnie przez spedytora.
    Kartony są w okropnym stanie z powyrywanymi dziurami wielkości głowy oraz rozszarpaną zawartością. Gdy zamawiałem monety, wszystkie były w rozszarpanych bibułach. Natomiast kilka dni temu dotarła komnata Vadera całkowicie otwarta i zgnieciona jakby ktoś po niej skakał.

    Dodam, że moje paczki latają na trasie Nehvizdy (CZ) – Ruda Śląska i dalej do miejscowości docelowej.
    Paczki są skatowane i noszą znamiona udziału osób 3cich :/ Może ktoś miał podobny problem. Trwa to od lutego…
    Wiem że zamierzają nadać sprawie bieg i być może wezwać do tablicy DPD.

    W tym miejscu muszę jeszcze napisać, że Polskie Lego zawsze zachowują się jak należy a nawet i lepiej. Rekompensata w postaci dodatkowych pkt VIP, dublowane gratisy oraz błyskawiczna realizacja wymiany setów to miły standard.

    Osobiście chyba nie spotkałem w swoim życiu 2giej firmy z lepszą obsługą klienta niż w LEGO 😀

    1. Brewa

      Sytuacja faktycznie niepokojąca, mi się nigdy nie zdarzyło, ale słyszałem już o podobnych przypadkach. Natomiast co do tego ostatniego: pełna zgoda. Każdy mój kontakt z infolinią to 100% satysfakcji i sprawa załatwiona od ręki.

      1. Vezon

        Całkowicie zgadzam się z R32, średnio co trzecia paczka jaką dostaję jest w fatalnym stanie, można zobaczyć przez dziury co w nich jest ale w sumie nigdy tego nie reklamowałem bo same klocki nie są jakoś bardzo zniszczone. Dzięki kolego za tipa z reklamacją, wypróbuję w przyszłości, choć mam nadzieję że nie będę musiał 😉

  4. dunio87

    Dzięki za ten i inne artykuły / posty. Wiele się od Ciebie dowiedziałem. Mam pytanie a propo puntów VIP. Jaka jest ich data ważności? Czy dostajemy jakieś powiadomienie mailowe przed wygaśnięciem?

    1. Brewa

      O ile dobrze pamiętam, punkty VIP są ważne rok od ich ostatniego “tknięcia”. Czytaj: jeśli w jakikolwiek sposób zmieni się ich ilość (na plus bądź na minus), to dostajesz kolejny rok ważności :).

Skomentuj!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.